Tuesday, August 4, 2009

..:: Ingatan Kepada Semua Sahabat dan Sahabiah ::..

Assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh.... Salam Perjuangan kepada semua sahabat dan sahabiah...

Penulisan kali ini hanya mengingatkan kepada semua sahabat dan sahabiah tentang sedikit perkara. Ana pun tak tahulah. Kenapa persoalan2 ini banyak timbul sedangkan banyak lagi dalam jalan perjuangan ini perlu kita lakukan.

Banyak mesej2 serta perbincangan dalam YM, berbincangkan tentang perkara ini. Perkara apa?
Title nya tak lari dari perbincangan tentang 'JODOH'. Pening kepala ana nak jawab soalan ni...

Wahai sahabat2 dan sahabiah2 sekalian, banyak lagi perlu kita lakukan dalam perjuangan ini. Terlalu banyak.... Ana sendiri rasa sedih dengan diri ini. Sama ada diri ini mampu menempuh jalan ini... takut kerana adakah aku mampu melakukan terbaik untuk 'KEKASIHKU, YA ALLAH'.

Bukan ada menolak berbicara tentang ini. Boleh………… Ana boleh terima………. Tapi.... bila berbicara, letakkan ALLAH dalam perbincangan. Jangan letakkan nafsumu.... banyaknya perbincangan hal ini... dikaitkan dengan nafsu. Ana minta sangat...................... tolong letakkan cintamu kepada ALLAH....

Tak salah untuk mencari sekarang, tetapi..... adakah kau bersedia sebenar2nya?????
Mantapkan ilmu menjadi soleh atau solehah.... tak perlu bimbang kerana soleh atau solehah akan datang kepadamu

Berdoa'lah. Kerana doa'lah akan menjadikan kekuatan kepada diri kita.....

Ya ALLAH,
Kurniakanlah aku seorang suami yang soleh,
dia meminangku dan mengahwiniku,
Dan jadikanlah dia seorang sahabatku,
di dunia dah akhirat.
(Doa' kekuatan hamba-hamba ALLAH yang meyakiniNya)


Bukan marah, tetapi sekadar mengingatkan......

Sekian, Wassalam......


Allah Matlamat Kami,
Rasulullah Ikutan Kami,
Al-Quran Pedoman Hidup Kami,
Jihad Adalah Jalan Juang Kami,
Shahid DiJalan Allah adalah,
Cita-cita Kami Tertinggi…

1 comments:

مَعهَدين الُمعلمْ August 4, 2009 at 9:36 AM  

Bagus peringatan ini...
Tapi kalau nk bincang teruskanlah..
xde salahnya..
yang penting jgn lari dari niat yang betul kerana Allah..

Senarai Kitab-Kitab

1.Nasihat Agama Dan Wasiat Iman - Imam Habib Abdullah Alwi Al-Haddad dan diterjemahkan oleh Syed Ahmad Semait.

2.Dakwah Yang Sempurna Dan Peringatan Yang Utama - Imam Habib Abdullah Alwi Al-Hadad dan diterjemahkan oleh Syed Ahmad Semait.

3.Petunjuk Thariqat Ke Jalan Akhirat - Imam Al-Haddad diterjemahkan oleh Syed Ahmad Semait.

4.Peringatan Tentang Umur Insan - Imam Al-Haddad diterjemahkan oleh Syed Ahmad Semait.

5.Petunjuk Jalan Thariqat” - Imam Al Haddad dan diterjemahkan oleh Syed Ahmad Semait.

6.Ar-Risalah karya Imam al-Qusyairi

7.Az Zubad karya tulis Syeikh Ibnu Ruslan

8.Al Minhaaj karya tulis Imam Nawawi

9.Awarifu al-Ma’arif karya tulis Imam al-Saharwurdi

10.Iljamul 'awam oleh AL Imam Ghazali.

11.Irsyadul Anam Fi Tarjamati Arkanil Islam oleh Al Habib Usman bin Abdullah bin ‘Aqil bin Yahya Al Alawi Al Husaini.

12.Keutamaan Keluarga Rasulullah saw oleh K.H Abdullah bin Nuh

13.Perhiasan Bagus oleh Al Habib Usman bin Abdullah bin ‘Aqil bin Yahya Al Alawi Al Husaini.

14.Thariqah Bani Alawi oleh Habib Novel bin Muhammad Al Idrus.

15.Riyaadhus Shaalihiin karya Imam Muhyiddin Abu Zakaria an-Nawawi.

16.Jalan Nan Lurus : Sekilas Pandang Tarekat Bani 'Alawi oleh Ustaz Novel @ Naufal bin Muhammad al-'Aydru.



Sajak Pemilik Diri

Ya Tuhan pemilik kekuasaan
Memberi kekuasaan menganugerah kejayaan
Memuliakan hamba dengan keimanan
Di tanganMu segala kebaikan dan kekayaan

Engkau menabir siang dan malam
Menerbitkan yang hidup dari yang mati
Kembangkan Lembayung rahmatMu
Kepada kami insan yang memerlukan

Ya Tuhan tautkan hati kami dengan kemanisan iman
Kekalkan kemesraan dalam kehidupan
Jalinkan ukhuwah sesama insan
Lapangkan hati kami dengan limpah keyakinan

Ya Tuhan dengarlah rintihan hambaMu
Berserah jiwa dan raga untukMu
Demi agama, bangsa dan UmatMu
Kuatkan, tabahkan hati menyanjung syariatMu


Mujahid Setia

Bangkitlah mujahid bangkitlah

Rapatkan barisan rapatkan

Hayunkanlah langkah perjuangan

Mati syahid atau hidup mulia



Siapkan dirimu siapkan

Gentarkan musuhmu gentarkan

Takkan pernah usai pertarungan

Hingga ajalkan menjelang



Henyakkan rasa takut dan gentar

Walau ragakan meregang nyawa

Kerna Allah telah janjikan syurga

Untukmu MUJAHID SETIA

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP